03-18-201612:41 PM
vakum konusu hayırlı olsun. dh forum ve mbirol ile kurduğumuz forumdada bu konu tarafımca açılmıştır. o açıdan bire bir taşımamda sorun yoktur. vakit buldukça eklemeler yapılacaktır.
arkadaşlar vakum nedir dersek, benim öğrendiğimce klima dış ünitesi ile iç ünite arasına bağlanan gidiş dönüş 2 borunun
içindeki havayı su buharını alma işlemidir. (bu esnada borular içi üniteye bağlandığı için iç ünitede gaz olmadığından dolayı İç ünitede vakumlanmış olur. Dış ünitede gaz olduğu için vakum yapılmaz. ''vakum hortumları dış ünite vanalarına takılsada , gaz dış ünitede hapis durumdadır çünkü vanalar içinde 2. bir 2 adet ayrı vana vardır ve kapalıdır. vakum bittikten sonra kapalı iç vanalar alyen anahtarı ile açılır.'' yani sadece borular ve iç ünitedeki hava ve su buharını alır vakum pompası. dış ünite vakumu diye duyarsanız.. ancak hatalı montaj gibi eski klimada vakum durumu bilinmemesi gibi durumlarda dış ünite gazı atılarak komple vakum yapılır bu ayrı bir durumdur aklınız karışmasın .)
vakum işlemi için vakum pompası denen motor kullanılır. vakum motoru vakum pompası vs yazıp google aratırsak.
farklı modellerde kapasitelerde vakum pompalarını görürüz.
https://i.imgur.com/IGzbvqs.png
Tüm yeni veya eski klima alacak olan arkadaşlar ve klimasının yerini değiştirecek taşıtacak olan arkadaşlar klimanız eskide olsa yenide olsa kurulum esnasına vakum yapılması şarttır.
üstteki resimde vakum cihazı vakum manifold u ve klima dış ünitesi resmedilmiştir. manifold dediğimiz saatli bölümdür. dijital de anaolog ta olabilir. aynı zamanda gaz şarjı içine gereklidir manifold.
bu bölüme bağlanan sol mavi ve ortadaki konekktöre 2 adet hortumun birisi motora birisi klima vanasına takılarak motorun çalıştırılması ile borular vakum edilir. kırmızı taraftaki vana girişi klimanıza gaz eklenmeyecekse veya yeni gaz şarjı yapılmayacaksa boşta kalır. vakum bitiminde öncelikle manifold vanası kapatılır sonra vakum motoru kapatılır. bu çok önemlidir. bazı manifold takımlarında ve vakum pompalarında kendinden ve her manifold takımına takılabilen selenoid çekvalf denen geri kaçırmaz vanalar olsada
alttaki resimde olduğu gibi.
çok güvenmemek gerektiği bilgileri yaygın o açıdan manifold sol mavi vana kapatılması garantide kalmaktır der klimacılar.
şimdide alttaki videoyu izleyelim.
https://www.youtube.com/watch?v=PxDnX_4mtis
https://i.imgur.com/fcW3zId.jpg
https://i.ibb.co/V3b8JHg/fcW3zId.jpg
http://imgim.com/0433168537.png
http://easycaptures.com/fs/uploaded/1161/0433168537.png
http://imgim.com/7167337664.png
http://easycaptures.com/fs/uploaded/1161/7167337664.png
http://imgim.com/4837730581.jpg
http://easycaptures.com/fs/uploaded/1161/4837730581.jpg
arkadaşlar vakum nedir dersek, benim öğrendiğimce klima dış ünitesi ile iç ünite arasına bağlanan gidiş dönüş 2 borunun
içindeki havayı su buharını alma işlemidir. (bu esnada borular içi üniteye bağlandığı için iç ünitede gaz olmadığından dolayı İç ünitede vakumlanmış olur. Dış ünitede gaz olduğu için vakum yapılmaz. ''vakum hortumları dış ünite vanalarına takılsada , gaz dış ünitede hapis durumdadır çünkü vanalar içinde 2. bir 2 adet ayrı vana vardır ve kapalıdır. vakum bittikten sonra kapalı iç vanalar alyen anahtarı ile açılır.'' yani sadece borular ve iç ünitedeki hava ve su buharını alır vakum pompası. dış ünite vakumu diye duyarsanız.. ancak hatalı montaj gibi eski klimada vakum durumu bilinmemesi gibi durumlarda dış ünite gazı atılarak komple vakum yapılır bu ayrı bir durumdur aklınız karışmasın .)
vakum işlemi için vakum pompası denen motor kullanılır. vakum motoru vakum pompası vs yazıp google aratırsak.
farklı modellerde kapasitelerde vakum pompalarını görürüz.
https://i.imgur.com/IGzbvqs.png
Tüm yeni veya eski klima alacak olan arkadaşlar ve klimasının yerini değiştirecek taşıtacak olan arkadaşlar klimanız eskide olsa yenide olsa kurulum esnasına vakum yapılması şarttır.
üstteki resimde vakum cihazı vakum manifold u ve klima dış ünitesi resmedilmiştir. manifold dediğimiz saatli bölümdür. dijital de anaolog ta olabilir. aynı zamanda gaz şarjı içine gereklidir manifold.
bu bölüme bağlanan sol mavi ve ortadaki konekktöre 2 adet hortumun birisi motora birisi klima vanasına takılarak motorun çalıştırılması ile borular vakum edilir. kırmızı taraftaki vana girişi klimanıza gaz eklenmeyecekse veya yeni gaz şarjı yapılmayacaksa boşta kalır. vakum bitiminde öncelikle manifold vanası kapatılır sonra vakum motoru kapatılır. bu çok önemlidir. bazı manifold takımlarında ve vakum pompalarında kendinden ve her manifold takımına takılabilen selenoid çekvalf denen geri kaçırmaz vanalar olsada
alttaki resimde olduğu gibi.
çok güvenmemek gerektiği bilgileri yaygın o açıdan manifold sol mavi vana kapatılması garantide kalmaktır der klimacılar.
şimdide alttaki videoyu izleyelim.
https://www.youtube.com/watch?v=PxDnX_4mtis
https://i.imgur.com/fcW3zId.jpg
https://i.ibb.co/V3b8JHg/fcW3zId.jpg
http://imgim.com/0433168537.png
http://easycaptures.com/fs/uploaded/1161/0433168537.png
http://imgim.com/7167337664.png
http://easycaptures.com/fs/uploaded/1161/7167337664.png
http://imgim.com/4837730581.jpg
http://easycaptures.com/fs/uploaded/1161/4837730581.jpg
Arkadaşlar kuralları okumadan foruma mesaj atmayınız.